>Gambar | Wang Kertas RM20 Bakal Digunakan Semula

>

Selepas 16 tahun wang kertas RM20 diguna semula oleh Bank Negara Malaysia.


Ia merupakan sebahagian daripada siri wang kertas dan duit syiling terbaru yang bakal memasuki edarannya pada awal tahun depan.

 https://i0.wp.com/www.nuristimewa.com/wp-content/uploads/2010/01/duitRM20.jpg

“Pengenalan semula wang kertas RM20 dalam siri matawang baru ini penting kerana ia berfungsi sebagai perantara yang menghubungkan jurang nilai antara RM0 dan RM50. Ini akan memudahkan pengguna membuat bayaran,” katanya dalam satu kenyataan kepada The Star pada Rabu.


 [2nd_RM20_b(R2).JPG]

Wang kertas RM20 telah lama diperkenalkan sejak siri kedua pada tahun 1982 dan telah dihentikan pengeluarannya pada 1995.

Rekaannya menonjolkan hiasan tradisional Malaysia dan gambar ibu pejabat Bank Negara di muka bertentangannya.

 
 
type 1 of 2 series
 
 
   Ok selepas ni senanglah yang mana nak beli barang RM19.99 tu bagi duit RM20.00 ni je. senang dah beg duit tak tebal nanti. Hehe. Unik2 .😀 
  tags: rm20 malaysia, gambar rm20 malaysia, malaysia gunakan rm20, gambar rm20, rm20, wang kertas rm20, gambar wang kertas rm20, gambar wang kertas rm20 digunakan semula.

Posted on May 26, 2011, in Artikel Bebas. Bookmark the permalink. 20 Comments.

  1. >yeke??first tym ngk wit kertas rm20…haha..kuno tol..

  2. >err.. nape RM20 dan bukannye RM30 ek? Kate perantara RM10 ngan RM50?

  3. >wahh tak sabarnyeee nak tunggu tahun depan.. hehe

  4. >masa kecik2 selalu nampak duit rm20 ni. lepas dihentikan, ada kedai yang terus tak nak terima duit rm20. tak laku katanya..lepas ni boleh la guna balik. hahahaha..

  5. >ok dapat idea dah…huhu..bagus gak dia wat camni sbb hari tu jadik cashier, masalah utama nak bg balance ssh klu org kaye2 dah huluq duit besaq2 neyh hahahah, lgpon ade lambang traditnal uhh…bagus gak =)

  6. >Assalamualaikum af…mesti thn depan ramai yg bg duit raya rm20 kan?? kayalah adik2 kita nanti..hehehe =)

  7. >@kyo_9: entahla .. lupa plak nak tanya. hehehe😀

  8. >@Siti Safiyyah: hehehee , lepas ni dalam dompet adalah rm20 tu :p

  9. >@ASaDa RyutaRo: huhuhu , cepat sangat kedai kata tak laku.. tp sekarang dia jadi unik😀

  10. >@Norashiqin Kamaruzaman: hahaha , haa betul tu.. senang sikit nanti nak g shopping kan😛

  11. >@miss ct: wow , rm20 kali lima ringgit ja rm100 :wow . huhuhu :p

  12. >@Magrib: mungkin sekarang zaman dah berubah bro.. entahla tiba2 je :p thanks bro for follow me ^_^

  13. >@sangat setia: boleh , tapi nanti tahun depan :p

  14. >nak cari wang kembar yg bernilai 37.40sen tk de ke bro…kah kah kah kah

  15. >mmg ader baca tentang akn pengeluaran semula duit RM5,RM10,RM20 nie..semua akn diberi corak baru kecuali duit RM50 akn kekal seperti yg mane ade skang..proses penyelarasan nie akn start thn dpn,tp stage by stage…mmg ptt sgt duit RM20 nie digunakan semula untuk memudahkan proses jual beli

  16. >@Nik: betul tu bro.. skarang kan dah senang sikit pengguna kita ni :p

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: