>Gambar | Lelaki Tukar Nama Wanita | Aleesha Farhana

>

    KUALA TERENGGANU: Hasrat seorang pemuda, Mohd Ashraf Hafiz Abd Aziz, 25, untuk menukar jantina dan nama kepada Aleesha Farhana Abd Aziz tertangguh lagi apabila Mahkamah Tinggi di sini, semalam, menetapkan 18 Julai depan untuk mendengar keputusan permohonan berkenaan. Inilah Gambar beliau, cantik tak ?
   Hakim Datuk Mohd Yazid Mustafa menetapkan tarikh itu bagi membolehkannya meneliti hujah dikemukakan peguam Horley Isaacs yang mewakili Mohd Ashraf Hafiz selaku pempetisyen, selain Peguam Kanan Persekutuan, Adhha Abu Bakar bagi pihak Jabatan Pendaftaran Negara selaku responden.

    Mohd Ashraf Hafiz, lulusan diploma dalam bidang perubatan dari sebuah institusi pengajian tinggi yang mengenakan pakaian wanita lengkap dengan berbaju kurung berwarna kuning air, bertudung merah jambu dan berkasut tumit tinggi menarik perhatian awam yang menyedari kehadirannya di mahkamah, semalam.

Baca Seterusnya : MyMetro 


http://www.hmetro.com.my/articles/Mahutukarnamalelaki/pix_middle

  Oke now sesiapa yang nak  tukar nama ke wanita ke lelaki ke kalau penukaran nama untuk Ashraf Hafiz ni berjaya, korang semua bolehlah dan berani sikit ke JPN ke Mahkamah ke . Kalau berjaya si Ashraf Hafiz ni tukar nama , aku respek gila kat kat Malaysia , sebagai satu negara Islam yang maju !


Sumber Utama : Hmetro 

tags : gambar ashraf hafiz, gambar aleesha farhana, gambar lelaki tukar nama wanita, mohamad ashraf hafiz, aleesha farhana, gambar ashraf hafiz bertudung, gambar aleesha farhana bertudung, ashraf hafiz gambar, gambar aleesha, gambar mat terengganu tukar jantina .

Posted on May 26, 2011, in Artikel Bebas. Bookmark the permalink. 25 Comments.

  1. >perlu ke nk respek gila? apa rasionalnyadaripada lelaki nk tukar jantina ke perempuan dan tukar nama. tak ke jahil. lepas tu ada pulak sokongan moral.kalau dapat tukar, maksudnya Malaysia semakin teruk dan menuju zaman gelap.

  2. >@Anonymous: apakah sinis saya tak menjadi ?

  3. >erm.semakin hancur.yg dari kecil rasanya diberi didikan agama secukupnya.tapi dibalasnya begini.erm.ni yg naik mahkamah.yg tak nak tunjuk dgn tidak naik ke mahkamah.mungkin lagi ramai.ni yg tukar jantina.yg gay.lesbian tu.alahai.rosak.rosak.ni entri yg aku kupas tentang isu ni.http://riffzam.blogspot.com/2011/04/seksualiti-songsang.html#axzz1N5dFz9Id

  4. >abdul farique: org ats tu xfaham. . . kelampian sikit kot. haha.

  5. >alaaaaa..nape name farhana yang dia pilih?name kite farhanah..sebuk jee tauu..cari la name lenn..

  6. >@riffzam: betul ada ramai lagi sebenarnya tapi dia ni melampau sampai sanggup mahkamah semata2 nak jadi perempuan sebenar .. cett bucuk punya olang

  7. >@sangat setia: tu la , agaknya sinis saya tak menjadi kot. hehehe😀

  8. >@hannmaniac: waa kira nama awak femes la tu. ramai orang suke :p

  9. >daripada Abu Hurairah r.a, beliau berkata (maksudnya): "Rasulullah melaknat lelaki yang memakai pakaian wanita dan wanita yang memakai pakaian lelaki". (Riwayat Abu Daud dengan sanad sahih).Sudah jelas hukum haram terbabit yang mana melarang lelaki menyerupai wanita atau sebaliknya. Apabila sesuatu larangan dalam nas itu disertai dengan laknat, maka hukumnya berdosa besar dan fasik sehinggalah seseorang itu bertaubat nasuha.Perbuatan menyerupai pun dikira berdosa besar apatah lagi perbuatan mengubah anggota lelaki menjadi anggota wanita, bermakna dosanya amat berat sekali.Menukar jantina termasuk dalam kategori dosa besar iaitu cuba mengubah ciptaan Allah atas dasar tidak puas hati dengan takdir Allah.

  10. >Astaghfirullah -,-'Ish ish ish , dah elok jadi lelaki nak jadi perempuan pulak. Haihh =='

  11. >kes ini seakan permohonan lesen menukar jantina dan nama kepada semua maknyah di luar sana! dunia sudah ke penghujung. sama2 lah kita bertaubat dan banyakkan amal

  12. >PELAJARAN TINGGI..,CERDIK…TP DAH TERPESONG…

  13. >@Rubaiyyi Mu'awwiz: sekadar mampu menegur.. harap2 mahkamah tak approve tentang perkara ini.. dasyat dunia sekarang..

  14. >@Maghfiratul Helma: ni la orang yang tak berpuas hati dengan takdir Allah..

  15. >@ady: kalau permohonan dia berjaya , pasti semua mak nyah diluar akan lebih berani dan akan menjadi trend (ikutan) yang lain.

  16. >@anuar: inilah namanya tak bersyukur dengan kejadian Allah.

  17. >i pun tak lah pandai sgt bab agama tapi dalam islam memang haram mengubah ciptaan Allah..

  18. >i pun taklah pandai sgt bab agama tapi pasal megubah ciptaan Allah n tak pernah bersyukur ni haram tau..

  19. >@hana: tak bersyukur dengan ciptaan Tuhan ..

  20. >Kalau mahkamah luluskan pertukaran nama & jantina budak ni, esok lusa lg byk yg nak tukar. JAdi masalah besar ni. Yg lain2 tu akan jadikan kes dia ni alasan utk pertukaran jantina. Konon nya nak tukar nama & jantina supaya senang urusan belajar dll. Kalau tak tukar jantina kan senang. Ini lah kesusahan yg di cari sendiri. Lu pikir lah sendiri…

  21. >Kalau mahkamah luluskan pertukaran nama & jantina budak ni, esok lusa lg byk yg nak tukar. JAdi masalah besar ni. Yg lain2 tu akan jadikan kes dia ni alasan utk pertukaran jantina. Konon nya nak tukar nama & jantina supaya senang urusan belajar dll. Kalau tak tukar jantina kan senang. Ini lah kesusahan yg di cari sendiri. Lu pikir lah sendiri…

  22. >jika sekali kerajaan kasi tukar nama maka bermaharajalela la kesemua pondan2 di malaysia.. nanti timbul la lelaki kawin dengan lelaki… begongg sungguh .. yang lelaki mau jadi perempuan , yang perempuan mau jadi lelaki….

  23. >@Anonymous: inilah tandanya kiamat hampir tiba.. hmmm

  24. >mana tau khunsa ke??

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: