>4 Sebab kenapa KEBANYAKAN kaum lelaki bilik bersepah

>

Salam kawan-kawan , kali ni aku nak kongsi sedikit kenapa bilik lelaki bujang selalu bersepah . Korang tahu ke ? haha . Maaf bercakap disini ok , tak semua bilik lelaki bujang ni selalu bersepah . Setengah-setengah je ok . Tapi tak perlu kata lelaki bujang ni pengotor ok . Ada sebabnya , dan sebab itu lah aku buatkan entry ni . Aku pun lelaki bujang , bilik aku pun kadang-kadang bersepah , kadang-kadang kemas . Kawan-kawan aku pun bilik selalu bersepah , Jadi sekarang ni aku bercerita bukannya nak aibkan kaum lelaki tetapi bercerita apa yang tertulis .


  Lelaki ni selalu dikaitkan dengan kerja . Biasalah lelaki kerjanya lebih berat dari kaum wanita . Kenapa ada wanita yang kerja jugak ( bujang maksud aku ) , bilik boleh kemas selalu ? sebab wanita ni kebanyakan tak suka bilik semak dengan barang-barang yang tak perlu ada . Tapi lelaki pula macam mana ? mari aku bercerita tentang ni .

Read More la ye :p





  Lelaki ni tak kisah bilik bersepah salah satu sebab utama adalah penat . Penat balik dari kerja , lepas tu singgah kedai makan . balik-balik rumah terus mandi lepas tu masuk bilik main gitar ke lepas tu terus tido . Maklumlah bujang kan , tak tahu nak buat apa . Nak kemas bilik pun tak de mood , ye la kan dah mengantuk disebabkan letih . Korang penah tengok wanita Malaysia ni kerja kontrak ? Pancuh simen angkat besi dan sebagainya yang berat . Jarang ok . Kebanyakan lelaki yang buat , jadi tak kisah la kenapa lelaki selalu letih .


  Kedua lelaki ni ada sikap pemalas . Bukan malas apa tapi malas berfikir positif . Ok contoh harini bilik dia bersepah . ” Oh tak pe la esok pagi sebelum pergi kerja boleh kemas ”. Tapi keesokan harinya dia kemas ke ? jawapannya tak kerana mungkin bangun lambat , mengantuk tak habis-habis dan sebagainya . Sikap ni kaum wanita pun ada jugak . ( helo , tak semua bilik wanita ni kemas ok . Aku bercakap melalui pengalaman . Jawapan mereka , nak simple-simple je . Ringkas tapi tak kemas ! untuk apa ?


  Ketiga lelaki yang suka biliknya bersepah . Kenapa ? kenapa ??? sebabnya tak suka keluarganya masuk dan buat sepah dalam biliknya . Ya ! aku sokong . hahaha . Kebanyakan sebab mengapa aku suka bilik aku bersepah sebab ni la . Ye la kan , kita bujang . Duduk dengan family . Adik-adik pula ramai . Penat-penat kita kemas tengok-tengok adik tengah loncat-loncat atas katil . Huwa hangat hati . Kadang-kadang ibu pula suka masuk dalam bilik kita , ( mak aku suka masuk , sebab aku selalu ambil barang mak aku tapi tak letak dalam bilik dia balik . huhu :p ) . 




  Keempat sebab yang paling terendah sekali sebab stress dan tension . Yang ni terendah la , tension dengan awek , bergaduh dengan awek balik-balik ke bilik terus lempar barang-barang ( geram ) . Ditendang sana , tendang sini . Jadi bersepah semua .. Tapi yang ni tak banyak la sebab tak semua orang panas baran . Sesetengah je . Aku tak ok ( sebenarnya aku lagi dasyat . haha . gurau2 ) . Kawan-kawan aku kebanyakan macam ni . Kenapa , bodohnya mereka ! Bukan la geng , diorang lagi bagus sebab pukul dan sepak barang dari sepak dan pukul orang . Ada baiknya🙂


  Kelima , ehh banyak nya aku merepek . Sudah la kejap lagi banyak pula kaum lelaki boikot blog aku . Haha . ok la untuk peringatan , aku tak berkata dan dakwa semua sikap ni ada kat semua kaum lelaki , Bukan ok sesetengah sahaja termasuklah aku . Jadi aku hanya bercerita mengenai pengalaman aku sendiri dan juga kawan-kawan serta sekitar . Mengapa aku tak bercerita mengenai wanita sekali ? Sebab aku tak pernah lepak kat rumah kawan wanita aku dan pergi lepak atau ushar-ushar bilik diorang . Nak cari pasal la tu . haha .


  Apa-apa pun aku nak tegaskan kat sini . Perkara dan sikap ni setahu aku bukanlah hanya ada pada orang lelaki saja tapi orang perempuan pun ada . Macam yang aku kata benda ni tak semua . Sesetengah saja . Ada persamaan dan ada kekurangan . Ini semua kebanyakan ok jadi yang mana lelaki yang sama dengan sikap di atas di korang adalah dari golongan macam aku😛 . OK la setakat ini saja la aku nak kongsi kan , kalau ada apa-apa yang salah , pendapat , atau sebagainya korang sudi-sudilah komen yea agar tidak la aku terasa bagaikan aku ni berkata-kata seorang diri . Huhu , ok la salam kawan-kawan ..

Posted on February 1, 2011, in Artikel Persendirian. Bookmark the permalink. 22 Comments.

  1. >baru tahu kenapa bilik org laki2 nie slalu sepah xD

  2. >aku rimas gak bilik bersepah ni..tak selesa nak duduk..klo dkt u.. nasib baek aku x smoke..so, bilik aku x laa bau asap rokok.. hehehe..

  3. >ohh bilek bersepah perkare biase..haha..kalu kemas sgt nnt mak mesti terkejut besar sampai pengsan..haha

  4. >@nurul ain : huhu , tapi tak semua sikap macam ni ok . :p

  5. >@syafiqsulaiman : huhu , bro . aku lak perokok . bilik bersepah + bau rokok = bilik tambah jadi sarang :p

  6. >@syrupmasin : haha , bro betul2 . Mak aku bila tau / nampak aku kemas bilik terus terang heboh 1 family . dorang siap sebut ' hee , farid kemas bilik la tadi . aduhh tension aku coz dorang ulang2 ayat tu . haha😛

  7. >hahahahah..aku nak gelak habis habisan ni..haha..memang betul ar apa yg ko cakap…bilik ak pun bersepah… (hari ni kemas..esok skolah bersepah balik).. kdg2 sebab malas satu hal..pastu rasa xda masa lak nak kemaskan blik…hehe..p/s: terkejut den ada satu hari mak masuk bilik kemas semua barang..nasib baik xkantoi benda2 yg tersembunyi..hehehe

  8. >@Amir Izzat : hahaha , its really right🙂 . aku tahu ape benda tersembunyi tu . sbb aku pun ada jgak , hahaha🙂

  9. >bukan selalu biarkan bilik bersepah…kalu ada mood tu bukan bilik sja dikemas malah satu rumah pun boleh ….

  10. >Setuju sangat! Tapi saya kemas bilik yer… heheh

  11. >@ceritasekupang : ye la kan . sebab itu saya katakan tak semua . komen anda tu pun ada kaitan dengan entry diatas . huhuh🙂

  12. >@Azham Vosovic : sebab kamu bukannye seorang yang pemalas :p

  13. >setuju kcuali no 4… heh

  14. >ehh tapikan, kalau lelaki tu tak berkerja, maknenye tak keluarkan peluh dan gune tenaga…tapi still bilik bersepah tu camne..huhu…tapi benar ak..tak semua cm tu..enah jumpe lelaki pembersih ni..mengalahkan wanita taw cerewetnya..hehe…

  15. >ish3 .. penat3 .. lalala ~~klau bilik pompuan kotor , akan dikatakan pngotor . tp laki , dianggap perkare biase je kan ..:p

  16. >eh, blik abang sye slalu kemas… ngee~~ (tp mmg pown)maybe dye x mcm orang laen kowt , ape pown mmg betol pown kate2 AF tue..🙂

  17. >@Kodet : ko setakat cinta monyet je kodet .. sebab tu tak alami perasaan ni lagi . bila ko dah matang nanti , InsyaAllah perasaan tu akan ada . Alhamdulillah ko bukan lelaki yang dayus nanti🙂

  18. >@FeeZ~Hafizah~cucuatokaji : haha , benar saya kata , itu golongan lelaki pemalas namanya .. tapi KEBANYAKAN saje🙂

  19. >@cik Ladies : standard la . itu la gosip2 :p

  20. >@dyana nana : macam yang saya tegaskan , tak semua lelaki sikapnya segeini jadi jangan salah faham🙂

  21. >Hahahaha..Mmg fakta..😀

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: