>Si Buruk Yang Terlalu Merendahkan Diri

>

Pinjam dari encik google
   

Salam kawan-kawan , entry kali ni aku dah lama buat tapi aku tak ‘publish’ kat sini kerana aku masih selidik dan ‘research’ entry ni . Takut ada yang tersilap . Tapi apa yang penting aku nak cakap kat sini , aku menulis bukan kerna nama . aku pasti entry aku ni banyak manfaat dan pengajaran . Aku tulis ni diatas dasar pengalaman aku , So aku tak menceritakan benda yang kosong ok๐Ÿ™‚

Artikel ini saya ciptakan bukannya berniat mengutuk atau menghina mana mana pihak , ini hanya mahu dijadikan teladan saja . Setiap wanita memang inginkan rupa yang cantik , manis , lawa . Ye la , tiada siapa yang ingin wajah buruk . Tetapi , setiap kejadian Tuhan ini ada kelebihannya . Ini kerana tiada satu manusia pun didalam dunia ini sempurna . Kerana itu lah , setiap manusia Tuhan ciptakan dalam satu keadaan yang adil .

Read More ek๐Ÿ™‚


Ada nikmatnya ciptaan Tuhan ini . Manusia , dibuat dari tanah . Jadi tiada guna juga kalau cantik tetapi hati nya buruk , hitam . Dan biar buruk asalkan hati cantik , putih berseri . Ini lah maksud yang saya katakan setiap manusia sama sahaja . Cuma yang membezakan dari sudut hati dan hakiki . Dari cerita saya ini , banyak teladan dan sempadan yang saya mahu tunjukkan disini . Kerana ramai gadis gadis yang kurang cantik terlalu merendahkan diri dan mempersalahkan diri atas kerana mereka tidak cantik .

Pinjam dari encik google



Baiklah , cuba kita lihat disini . Ada kah wanita cantik berpakaian sopan ? berpakaian menutup aurat ? bersopan santun ? Ada memang ada , tapi sesetengah saja . Betul tak ? anda fikirkanlah sendiri . Jadi tiada guna pun gadis2 yang kureng2 ni nak merendahkan diri atau putus asa , putus harapan ke tiada keyakinan diri . Itu tak penting , yang penting nilai yang kita bawa . Itu lah .


Teladannya disini , kita sebagai manusia tak perlulah merasa gelisah dan terlalu waspada dalam menjalani kehidupan didunia ini . Biar waspada demi halal haram tidak mengapa . Syukurlah dengan apa yang kita ada kerana itu lah satu satunya anugerah Tuhan . Anda bersyukurlah dugaan anda hanyalah buruk , tetapi yg lain ada yang sakit teruk tetapi mereka sanggup juga teruskan hidup . Lihatlah OKU , beryakinan tinggi dan berharapan . Itu lah yang saya harapkan dari anda (: .

 

Posted on January 29, 2011, in Artikel Rohani. Bookmark the permalink. 11 Comments.

  1. >syukur apa adanya aku..=)

  2. >@Nisa Dawi : syukur . Alhamdulillah . Amin๐Ÿ™‚

  3. >betul-betul… syukurlah dengan apa yang ALLAH kurniakan kat kita. setiap orang ada kelebihan dan kekurangan masing-masing…gunalah kelebihan yg kita ada, jangan ditangisi pada kekurangan diri.. yakinlah pada diri sendiri.chewah..huhu

  4. >@bajiku shefi : huhuh betul dakwaan anda tapi kenapa ayat terakhir tu macam pantun ? :p

  5. >Betul2,sokong AF…Syukur dgn nikmatNya,pasti hidup lbh gembira…:)

  6. >@nur aisya Humaira : huhu . betul tak ? thanks sokong tau ! . ya kita adalah hamba biasa ..๐Ÿ™‚

  7. >:)๐Ÿ™‚ :)setiap insan ada kelebihan tersendiriterbaeekkk!!!!singgah dari mknace unlimited

  8. >kdg2 mina lg bersyukur dilahirkan sedikit tembam dan kurang cntik…krn kalo mina kurus sure mina akan pkai pkaian yg melanggar syarak….alhamdulillah…terima seadanye…

  9. >@MKnace :๐Ÿ™‚ , stiap insan ada kelebihan sendiri dan kekurangan sendiri . tambah sikit :)@KUREKURE COMEL : tembam2 tu la orang ramai suke :p

  10. >syukur la dengn pemberian Yang Maha Pencipta..

  11. >@nurkima : huhuh , betul awak๐Ÿ™‚

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: