>Tabiat Memandu

>

 driving

   Salam kawan-kawan , kali ni aku buka topik memandu pula. Memandu kereta ni bukanlah hobi , tetapi ia adalah salah satu pengangkutan kita untuk ulang-alik ke tempat kerja , ke rumah dan sebagainya . Mengulas mengenai tabiat bila kita berhenti di di lampu isyarat , apa yang akan kita buat ? korang cuba tengok pemandu sebelah , diorang buat apa ? macam-macam tabiat orang yang korang dapat saksikan .

Read More tau !🙂

 

  
Kadang-kadang benda ni normal , sebab tak nak bagi kita mengantuk , gembirakan diri sendiri ataupun tension baru lepas kena saman tak pakai tali pinggang keselamatan tadi . Ini pun salah satu punca juga mengapa kita akan buang tebiat bila berhenti kat lampu isyarat . Kadang-kadang bila malam ada nak sempat bercium . wahh , tahap gerang dah ni . Melebih sudah . huhuhu .

   Disini aku nak bagi tau benda apa yang jangan dibuat bila berhenti kat lampu isyarat ,
aku serta 23 perbuatan yang korang jangan buat bila berhenti kat lampu isyarat …

 

 23 perkara jangan dilakukan jika anda seorang atau sedang memandu

1. Melelapkan mata dengan nyenyak ketika memandu.
2. Membebel tak sudah-sudah.
3. Menyumpah-nyumpah trafik light dan polis trafik.
4. Menghidupkan lampu isyarat tak tentu pasal.
5. Membunyikan hon sesuka hati.
6. Menelefon kekasih masing-masing sampai terlentuk-lentuk.
7. Membuka cermin tingkap dan meludah sesuka hati.
8. Menunjukkan penumbuk kepada pemandu lain.
9. Melanggar tiang lampu isyarat.
10. Masuk ke lorong bertentangan.
11. Menjerit-jerit tak tentu hala.
12. Menukar seluar sambil masuk gear 5 masa turun bukit.
13. Mandi air pencuci cermin sambil berkemban.
14. Menggosok gigi dengan air enjin.
15. Meminjam telefon bimbit pemandu lain.
16. Mengurat pemandu lain dan pejalan kaki.
17. Makan sirih dengan minyak engin.
18. Memesan teh tarik di gerai tepi jalan.
19. Memandu sambil duduk di tempat duduk penumpang.
20. Menari-nari terutama bila dengar lagu Hindustan.
21. Mengorek-ngorek lubang hidung dengan tombol gear.
22. Minum air bateri sambil makan roti cicah dgn minyak brek.
23. Menelefon boss anda dan menyatakan anda menyampah dengannya.

pilih yg mana satukah perkara di atas yg pernah anda lakukan…
jika lebih dari satu, sila ambil kursus pembaikan mental…

   Kalau korang dah faham dan korang dah kenali itulah tabiat korang bila berhenti di lampu isyarat , cepat-cepat perbaiki sebab ada orang sedang perhati kita . huhuhu🙂

  

Posted on January 16, 2011, in Artikel Bebas. Bookmark the permalink. 6 Comments.

  1. >bnyk list nih ligat nak mikir..haha

  2. >nak komen sikit.saya pemandu berhemah..hahahah :Pfollowed you. follower yg ke 131.🙂

  3. >@r-mean , haa yang mana rasa awak buat tu cepat2 la berubah . huhua :p

  4. >@maria James , yeke berhemah ? ntah2 lagi teruk dari itu . hehe , kidding🙂

  5. >19 ngan 20 tu nmpk mcm merapu…haha

  6. >@kodet , entry kali ni memang gila merapu da . haha :p

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: