>Tribute To My Love Mom .

> Mama , farid seorang anak yg derhaka mama ! Farid tak amanah dengan mama, Mungkir janji dengan mama , mencuri dan mengambil barang-barang mama tanpa keizinan mama . Dulu , ponteng sekolah , hisap rokok , tak hormat mama , kurang ajar dengan mama , Melawan cakap mama . Curi duit mama , makan tak ingat mama , menyusahkan mama , itu mama . Dapat duit enjoy sorang-sorang tak ingat kat mama , Dapat gaji tak bagi kat mama duit sikit . Sedangkan Mama tiap-tiap ari bagi duit kat farid , beli baju farid , seluar farid . Tapi farid tak pernah argai semua itu kan . Farid minta maaf . Farid tak berani nak minta maaf , minta ampun depan-depan dengan mama . Farid janji farid tak akan buat benda yang mama larang farid buat dah .

 Selama ini , Farid tak pernah sedar pun penat lelah mama kandungkan farid 9 bulan . Walaupun kehidupan kita susah , tapi mama cuba bagi farid kemewahan . Mama cuba bagi apa yang farid inginkan dan mama sanggup tunaikan walaupun ia mahal . Farid hargai kasih sayang dari mama . Farid nak mama tahu yang farid juga sayangkan mama . Tapi , sikap ego farid yg menyebabkan farid lupa diri . Farid betul-betul nak berubah . Farid cuba caru pangkal jalan yg benar . Kalau mama nak tahu , dulu farid minum arak . Tapi dulu mama , mama tau kan farid hari-hari mangsa pakcik . Hari-hari kita pukul , kena hentak kepala dengan helmet , kena sidai dgn paip air , kena penumbuk , kena terajang . Farid tension mama . tapi itu dulu mama , skarang farid dah tinggal semua tu , sbb ape , sbb tu dosa semata mata dan farid pikirkan farid ada mama lagi . Skarang farid dah cuci tangan . Dulu iya mama farid main dadah . Tapi dulu , skarang mama tak payah risau . Farid betul-betul dah cuci tangan . Farid dah berjanji dengan Allah S.W.T. farid tak akan ulangi perbuatan itu da . Alhamdulillah , berkat doa , farid dah pulih dah .

Farid pun tak sangka , tak duga sikap farid macam tu . Mungkin sebab kurang ilmu Agama Islam . Tapi sekarang Tuhan dah bukak pintau hati farid untuk berubah , Kalau dulu mama marah farid , Farid mesti melawan kan .Tapi sekarang farid slow dahh ,  Ye la , Marah mama sebab sygkan anaknya . Bukan sebab benci . Mama , farid berjanji dengan mama , Farid tak akan buat benda yg mama tak suka lagi . Maafkan Farid Mama . Ampunkan farid mama . Farid Merayu ! Saya Sayang Mama Saya !!!
Mama Ampunkan Farid . Farid Takut Tak sempat je . Salam😦

Nota Ringkas Abdul Farique : Alangkah indahnya kalau dari dulu ana berubah hati mcm ini . Itu lah , setiap kejadian pasti ada hikmah nya . Sekarang ni p0n , Keluarga ana mula ceria saja :DD

Posted on April 2, 2010, in Artikel Persendirian. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: