>Lesen Memandu Motosikal !

> Assalamualaikum , Salam sejahtera .
 Hari ini ana akan bergegas awal ke tempat kerja , di B-Suite , Penang bukan untuk membuat kerja . Tapi ana akan bersama sama Maintenance Nizam untuk pergi ke buat lesen ana yang pertama kalinya . Huhu , dah lama ana tunggu saat-saat indah ini . Ana punya lah teringin nak mengambil Lesen Memandu Motosikal ini . Iye la kan , dah lama ana asyik naik bas saje . Ana p0n ada jugak sifat cemburu teng0k kawan-kawan ana ade motor sendiri kan .

  Ana cubalah buat Overtime sedaya upaya ana untuk ana kecapi impian ana selama ni . Ana lihat Matpit ( Kawan Spieeu ana ) hanya sebulan saja masa yang berlalu , Dia sudah mula gembira pergi kerja tanpa meminta bantuan seseiapa . Terdetik hati ana , sayu apabila ana terpaksa pergi kemana mana hanya menaiki Bas Awam . Kadang-kadang berjalan kaki saja .

  Mungkin ini ada rahmat disebaliknya . Ana akan cuba untuk bangkit dari jatuh-jatuh ana dulu . Ana menyesal sebab tak dapat sambungkan pelajaran di tingkatan 4 dahulu . Sekarang , ana PMR teruk , SPM pun tak ada . Apa lah nak jadi dengan ana , jikalau ana terus dan menerus hidup dengan sifat malas nih . InsyaAllah , dengan bantuan Tuhan , ana bisa kecapi apa yang ana inginkan selama ini . Ana terpaksa lupakan kawan sebentar hanya untuk menumpukan perhatian ana pada kerjaya ana ini .

  Ana terharu dan terkilan apabila ana terpaksa datang lewat berkerja disebabkan masalah Kelewatan bas-bas awam dan ditambahnya lagi , ana susah bangun tidur waktu pagi . Terus terang ana cakap , ana selalu tinggalkan Sembahyang subuh kerana masalah ana ini . Sedangkan ana selalu tidur awal , tapi perkara sama tetap berulang . Mungkinkah ini Ujian Tuhan . Tuhan sahaja yang maha mengetahui . Selama ini tiada siapa yang memahami isi hati ana . Disebabkan ana salah satunya anak lelaki dalam keluarga ana , ana kehilangan tempat mengadu . Tapi tak mengapa , ana anak lelaki . Ana yakin ana bisa boleh .

  InsyaAllah , jikalau ana dapat juga pulang dengan kejayaan apabila ana berjaya lulus ujian lesen memandu itu , Ana percaya ana mampu bisa pulih dari segalanya kerosotan ana dengan bantuan Allah S.W.T. Ana juga terpaksa mengumpulkan duit , yang sebanyak mungkin . Untuk merealisasikan hasrat ana itu . Semoga Allah memberi petunjuk dan hidayah buat ana .Amin ya robal Alamin . .

Abdul Farique Berkata : Ana dah letih pukul kaki mai kerja . jarak dalam 24 KM untuk sampai ke tempat kerja ana . Ana selalu kena marah dengan House Keeper ana , tapi bukan salah dia . Salah ana juga . Maaflah ana jika bersikap semidikian .

Posted on April 2, 2010, in Artikel Persendirian. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: